Search This Blog

Friday, April 12, 2013

金澤弘和先生




日本語

この古いビデオ金澤弘和先生が空手のデモです。2008年バンクーバー島で金澤先生が空手道を教えました。私は3日間、金澤先生と一緒に練習しました。私は本当に幸せでした。その時から、私はずっと先生を尊敬しています。

実はこのデモは少し芝居じみたところもありますが、金沢先生の技術のすばらしさは明らかです。私には、金澤先生空手型のビデオは本当にたのしかった。Youtubeでもたくさん見つかります。私はよく参考にこのようなビデオを見ます。みなさんにもビデオが役に立つと嬉しいです。


English

This is an old video of Kanazawa Hirokazu Sensei demonstrating Karate. In 2008 Kanazawasensei taught a Karate seminar on Vancouver Island. I was lucky enough to train with him for three days. Since then I have truly admired Kanazawa Senseis Karate.

To be honest this demonstration is a little theatrical but there is no denying Kanazawa Senseis speed and technical ability. I personally really enjoy Kanazawa Senseis videos on Kata. You can find many of these videos on YouTube. I often look back at these videos for reference. I hope you will also find them useful.

No comments:

Post a Comment